La Aventura Grande

Några bilder från Uruguay

Publicerad 2013-03-12 01:56:00 i Argentina

När vi anlände till Uruguay var vi ganska hungriga och valde därför att slå oss ner vid första bästa servering. Vi valde ett bord utomhus och beställde vår mat. Bordet låg precis vid gatan och bredvid oss stod en bil parkerad.
 
En bra bit in i måltiden tittar jag mig om kring och ögonen fastnar på en liten lapp som sitter fast klistrad på fönsterrutan på bilen intill. Ett ord med bokstaven ä, sa konstigt tänker jag. Inser sedan att nej men, det är ju svenska jag läser, rädda barnen är ju en svensk organisation. Hur är det möjligt, jag är ju i Uruguay? Flyttar sedan blicken lite åt vänster för att läsa den andra skylten och vad ser jag där? Om inte en lapp om Vänsterpartiet.
 
Jag skrattade gott åt alla sammantraffanden som sker. Sist vi var i Uruguay mötte vi ju en dam som hade bott 13 år i Göteborg. Världen är visst ganska liten ändå.. ;)
 
Dagens skratt
 
Hamn
 
En gata i den gamla delen av staden Colonia 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela