La Aventura Grande

Nordisk folkdans och fest

Publicerad 2013-11-24 23:01:06 i Argentina

 
det har vackra landet och i den har fina staden ska allting firas. Sa ar det bara. 
Harom veckan var det dags att fira de Nordiska Landerna, alltsa Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island. Ett fint intiativ skulle jag villja saga! 
 
Det bjods pa folkdans, man kunde ga i olika matstand, informationsstand och se folkdrakterna som sallan ser dagens ljus. Vi blev positivt overraskade over hur bra det var och blev sjalva ratt sugna pa att lara oss dansa folkdans, det ar ju valdans vackert och fascinerande. Partiskt nog masta jag saga att Sveriges folkdanslag var de basta. Sjalvklart hordes Evert Taube,  Sa lange skutan kan ga men ocksa gammal folkmusik med text som "Ja, tank anda vad en kvinna kan utan nagon man" Ja tank anda va.. ha! :) 
 
Alla grupper samlade 
 
Svenska argentinare - Argentinska svenskar
 
En svensk - vikinga- mate!
 
Danmark
 
Island
 
 
Sverige
 
 
Det var verkligen vart att ga och mycket folk var det dar! Nar de galler fest sa ar nog anda Argentina bast! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela