La Aventura Grande

Favoritställen

Publicerad 2013-11-15 16:25:50 i Argentina

 
I en stad så gigantisk tror jag mig nu ändå ha hittat mitt absoluta favoritområde, det där området dit man kan åka bara for att, utan egentligt mening eller måPalermo. En mysig stadsdel med många trevliga smågator, caféer och parker. Kommer man bara några kvarter bort från huvudgatan så kan man för en stund få slippa allt stök och all hets från trafiken. Absoluta favoritstället är i Palermo Viejo, Gamla Palermo. Den lite bohemiska, mysiga delen där man hittar många trevliga butiker, udda design, hantverk och mysiga caféer och restauranger. Ska ni någon gång till Buenos Aires, vilket jag självklart tycker att ni ska, är det verkligen ett område som inte ska missas!
 
Härom dagen var jag i Botaniska Trädgården, sägs vara den viktigaste i latinamerika då den rymmer växtarter från hela världen. Mycket grönska var det helt klart, som att det skulle förvåna en i en botanisk trädgård? Höhö.. Enda minuset var att i stort sett det första som hände var att en fågel sket över hela min rygg... ussschhh! Det vara bara att ta sig till en toalett och få bort det värsta av det och skratta åt det i efterhand. Det sags att det betyder tur, jag tycker mer att det var otur. ;) 
 
Jag forstatte dock min promenad genom trädgården, men inte riktigt med samma känsla som innan.. Men efter ett tag kom jag över det och forstatte njuta av sol och stillhet.   
 
 
 Djungel?
 
 
 
 
Efter besöket i botansikaträdgården gick jag vidare till Palermo Viejo. Satte mig på mitt, sedan i måndags favorit fik, Panera Rosa och beställde en ruskigt god smörgås! Och sedan en kaffe och så var det bara att sätta igång med pluggandet! Nästa lördags skriver jag examen, då kan ni få tänka lite extra på mig :) 
 
 
Jakarandraträden håller på att slå ut, I´m so happy! Det måste väl ända vara ett av de vackraste träden i världen? 
 
 
Jakarandaträden på Plaza Italia
 
 
För att avsluta en toppenbra dag hittade jag även en bokmarknad och köpte två begagnade böcker skrivna av Mario Vargas Llosa, efter bara två dagar är nu hälften av den ena boken utläst! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela