La Aventura Grande

Ett magiskt äventyr

Publicerad 2013-12-27 18:17:00 i Argentina

 
Även om det var några veckor sedan och jag till och med är hemkommen till Sverige så är det svårt att inte fascineras av bilderna och minnena från vattenfallen i Iguazú, Las cataratas de Iguazú. Belägna på gränsen mellan Argentina och Brasilien, med sina 275 fall och på sina ställen 80 meters fallhöjd räknas det som ett av de största fallen i världen.
En fantastisk resa, magiska ögonblick, ett minne för livet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bara att se fallen från håll är en mäktig känsla, men att stå praktiskt taget i dem? Det är bara obeskrivligt och  magiskt så att inte ens ord räcker till, inte ens på bild går det att beskriva eller visa för att ge det en rättvis bild, det här måste upplevas, på riktigt. Och gör du det så kommer du aldrig någonsin att ångra dig.
 
När du står där på plattformen, hör dånet från fallen, blir totalt genomdränkt från vattnet och omges av allt det mäktiga. När man ser det är det svårt att tro att allt detta vackra, fantastiska bara skulle vara en slump. Jag tackar Gud för hans mäktiga under och förundras över allt han har skapat.
 
Det här är en resa jag aldrig kommer glömma, med minnen som aldrig kommer suddas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela