La Aventura Grande

Språk, värme och sista minuten

Publicerad 2013-10-19 18:45:09 i Argentina

 
Kylan är som bortblåst och sommarvärmen är här, i svenka mått mätt i alla fall. I veckan har det varit runt 24-26 grader, helt lagom alltså. Men än är det bara vår.. Högre temperaturer har vi att vänta, pust! 
 
Igår åkte jag in till Buenos Aires "centrum", storstadspuls utan dess like, me gusta, jag tycker om det!
Den egentliga anledningen var dock inte att njuta av storstadspuls utan att skriva in mig för att göra min spanskaexamen. DELE , som ar en internationellexamen i detta språket. Sista anmälningsdagen, ute i god tid, ja visst! 
 
Målet är självklart att bli godkänd och då gäller det att ligga i, om ca en månad skrivs nämligen examen! Men det kommer vara värt det i efterhand om jag godkänns, för då har jag diplomet förevigt och kan faktiskt prata bra, hurra! Plus att jag faktiskt tycker att det är roligt att plugga, jag njuter av att ha lektioner och läxor och lära mig mer och utvecklas och förstå mer av detta språk. Dock känns det väldigt märkligt att efter så många är borta från skolan, sätta sig i skolbänken och plugga och skriva examen igen..
 
David
Annika
 
I måndags var det feriado, helgdag, och eftersom det mesta är stängt en sådan dag tog vi (jag, David och Annika) oss till ett av kopcentrena Unicenter, som trots helgdagar har öppet. Det blev biljardspel och airhockey.
 
Trevligt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela