La Aventura Grande

Tillbaka i mitt hjärtas stad

Publicerad 2013-09-12 16:53:33 i Argentina

Jag är tillbaka i mitt hjärtas stad. Staden som för ett år sedan var näst intill okänd, som bara väntades på att bli upptäckt, en stad som jag efter några månader kallade för hemma. Jag lämnade ett hem i Buenos Aires och åkte tillbaka till mitt hem i Sverige. Nu har jag åter igen lämnat mitt hem i Sverige för att komma hem i Buenos Aires. När jag åkte för ett år sedan skulle jag ut på mitt livs äventyr. Nu fortsatter äventyret, det är i samma land, i samma stad, men något helt annat.
 
Jag går på gatorna som jag sa väl känner igen, känner de välbekanta dofterna, hör språket som får mitt hjärta att slå extra slag, ser människorna, husen, åker på bussar som jag så många gånger åkt på förut, passerar stadsdelar som berättar om alla minnen och någonstans mitt i allt så känns det knappt som att jag ens lämnade landet den där dagen i april, åtta månader i Buenos Aires gick snabbt, de fyra månaderna i Sverige gick ännu snabbare.
 
Spanskan sitter i, orden som glömdes bort i Sverige kommer tillbaka. Nu är det dags att ta tag i spåket ordentligt, studera, nöta, lära sig. Jag vill kunna prata helt flytande. Det är mitt mål. Jag tror jag är på god väg, för varje gång tv:n sätts på, en låt går på radion, eller jag hör några personer stå och prata med varandra, så skuttar hjärtat till och det föds en längtan att en dag, kunna behärska det språk som så många människor har som modersmål.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2013-09-12 17:07:54

Kul att få läsa från dig. Får höras på skype snart! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela