La Aventura Grande

Födelsedagsfirande Abuela

Publicerad 2013-10-02 17:50:10 i Argentina

I lördags firade vi Abuela farmor/mormor Maria som fyllde 83 år. Argentinarna kan sina fester!
 
Frågan jag dock alltid ställer mig: Varfor måste man börja så sent?
 
Jag tänker att om vi skulle fira min mormor i Sverige så kanske vi ses vid typ 14-15 tiden på dagen och så är allt slut runt 18-19. Något skrattretande om man skulle berätta det här. Festen började kl 22-23 och slutade kl 5. Yes, ni läste rätt! Abuela var med på festandet hela natten. Jag gick och lade mig vid 24, då började man precis dansa och senare hörde vi talas om att de även hade spelats kort.
 
För att överraska abuela och resterande festdeltagare hade vi, några stycken i familjen, betalt några mariachis för att komma och spela och underhålla. Vilken succé! Och självklart spelade det kända stycket "La cucaracha, la cucaracha.." Har slår man på stort på födelsedagsfester minsann! 
 
 Las mariachis
 
Abuela Maria i mitten,
Nora, David, Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela