La Aventura Grande

Aventyr!

Publicerad 2013-12-06 14:59:00 i Argentina

Sedan forsta gangen jag laste om dem har jag velat aka dit. Nar man ser bilder finns det nagot magiskt over dem, kan det verkligen finnas nagot sa vackert och haftigt pa riktigt, ar det bara inte photoshop? Det som inte fanns tid eller utrymme att utforska forra omgangen jag var har, det ar det vi nu ska utforska.
Dar Argentina moter Brasilien och Paraguay. En resa pa ca 17 timmar. Ett av varldens storsta vattenfall. Las cataratas de Iguazú. Antligen sager jag! Antligen blir det av! 
 
Ikvall aker jag tillsammans med Annika och imorgon vid lunchtid ar vi framme. Hurra!
 
Sedan tanker jag fortsatta min resa till nagon annan trevlig plats, det ar dock inte bestam annu eftersom ni som last mitt foregaende inlagg vet att jag har svart att bestamma vilken av alla platser jag vill besoka. Kanske blir det Córdoba, kanske Entre ríos, eller kanske nagot helt annat. Jag aker dit benen/bussen leder mig. Formodligen blir jag borta en vecka. For mer tid har jag inte. Sedan ar det dags att saga hejda soliga, varma Buenos Aires och hej slaskgraa Goteborg. Kanske har jag tur att snon ligger kvar, det har visst snoat i natt, har ett visst socialtmedie underrattat mig si sa dar 100 ganger redan. Men det ar Goteborg vi pratar om, Si no lo veo, no lo creo. Om jag inte ser det, tror jag inte pa det. Snon alltsa.   
 
Nu ar det dags att packa! Vi hors! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela