La Aventura Grande

Resan fortsätter

Publicerad 2013-12-29 11:16:15 i Argentina

 
På vägen hem från Iguazú stannade jag några dagar i den lilla staden Colón, som ligger ca 30 mil norr om Buenos Aires. Då det var lågsäsong hade jag det nästan för mig själv, lyx. Det blev många promenader, strandhäng, en utflykt till Parque Nacional El Palmar och lugn. Ett lugn, som verkligen behövdes för att smälta alla nya intryck i Iguazú och åter ställa in sig på storstad, Buenos Aires.
 
 
 
55km norr ut från Colón ligger nationalparken Parque Nacional El Palmar. Här växer den utrotningshotade Yataypalmen, numera är det enda stället i världen den växer.
 
 
 
 
Här kan man stöta på Carpincho, som ett jättemarsvin är det världens största råttdjur. Men ack så söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela