La Aventura Grande

Reseplaner

Publicerad 2013-11-30 19:22:00 i Argentina

 
Studierna är avslutade och examen är skriven, tjohej! Nu är det bara 3 månaders väntan tills resultatet kommer! Kommer att ha glömt bort att jag ens har skrivit det. Höhö.
 
Annars har jag inte gjort så mycket mer i veckan. Slappat efter att stressen inför examen var över. Njutit av regnväder, likt svensk sommar och av sol och värme likt argentinsk sommar. Idag är det 28 grader. Min hud börjar anta samma färg som pepparkakor. Passande till jul? Jag får passa mig så den inte antar samma färg som jultomten. Jag ska inte skryta mer än nödvändigt, men lite bara måååste jag ju få göra.. :)  
 
Saknar redan stranden i Montevideo.  
 
Resan till Uruguay väckte en längtan, en längtan om att resa runt ännu mer, i Argentina, i Sydamerika, i världen. Leva hostel-liv för ett tag, visst låter det väl bra? När man läser om allt som finns att se och besöka i bara det här landet så är det svårt att välja, det finns så mycket, jag vill ju se allt. Försöker planera för att göra något men det slutar med att jag lägger ner guideboken och bara inser att det finns för många häftiga ställen för att kunna välja. Någonstans tar jag mig allt, men var..
 
Ha en fin helg! Kärlek! 
 
 
 
 
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela