La Aventura Grande

Födelsedag!

Publicerad 2013-10-12 14:43:20 i Argentina

I sondags var det den 6 oktober. Erika fyllde hela 21 ar! Viejita. Kanner mig gammal. Ha!
 
Det var en fin dag med sol och ca 22 grader varmt, jag klagar inte! Det slog mig att jag nog aldrig har firat fodelsedag i sadan varme forut! Det ar lite konstigt, brukar ju mest regna och regna och regna.. Haha.
 
Vi gjorde en asado kott kott kott(!), och samlade familjen. Jag fick fina presenter och sa ats det ju sjalvklart tarta!
 
Fodelsedagsbarn
 
Bingo
 
Efter det spelades det bingo pa argentinsk vis och pa kvallen tittades det pa el superclasico, fotbollsmatchen mellan de storsta buenos aires lagen Boca-River. Det kunde vi ju inte missa! Eller?
Jag gick och gjorde mina laxor under tiden.. haha.. Som tur var vann "ratt" lag, alltsa det laget som min familjen hejar pa.
Linnet med texten Don´t hate me because I´m awesome fick jag i fodelsedagspresent.Yeah! 
 
Fin fodelsedag, saknar mor, far och bror men de fick jag i alla fall skypeat med!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela