La Aventura Grande

Temperaturskillnader

Publicerad 2013-09-16 17:09:00 i Argentina

Under loppet av två dagar sjönk temperaturen från 33 grader till 6 grader! Brr!Förkyldningen verkar vara på gång, så en kopp te, en bra bok och en filt ja tack! :)
Vad som facinerar mig och samtidigt frustrerar mig är att så fort det regnar eller är kallt så stannar man inne. Varför undrar jag som svensk och van vid kyla, det är ju bara att satta på sig lager på lager med kläder och avsluta med en mössa. Skulle vi inte ga ut de dagar det regnar i Göteborg skulle vi ju aldrig komma ut! Mycket har i detta omradet är visserligen för att vägarna i kvarteren är grusvägar vilket innebär att när det regnar blir det geggigt, samtidigt som jag känner att, det är väl bara att tvätta efteråt?
I lördags åts det Choripan, argentinsk chorizo i bröd, med den argentinska kryddblandningen chimicurri. 
På eftermiddagen tog jag bussen till Florida och hälsade på den nya Saltvolontären, Annika, det blev en fika modell grande, stor, och prat om livet i storstaden. Kul att få lära känna svenskor även på andra sidan atlanten och att få prata svenska en stund! Eftersom hon bor i samma hus som Lovisa bodde i passade jag även på att hälsa på de andra som bor där. återigen, kul att återse människor man lärt känna, och alltid sa välkomnande och fina, kom forbi huset när du vill så tar vi oss några mate eller hör av dig om du behover hjälp med något.Det är ett fint folk som är svårt att inte älska.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela