La Aventura Grande

Det gar mot host

Publicerad 2013-03-19 01:52:22 i Argentina

Temperaturen borjar sjunka och det gar mot host. Antligen kan man borja vara ute om dagarna igen. Skont!
 
For varje dag som gar ser jag mer och mer saker som forvanar och uppror. De senaste kvallarna nar jag varit och handlat med min pojkvans mamma har vi sett ett gang med smakillar som sitter och roker. De kanske ar 10-11 ar gamla! Som om inte det vore illa nog ar inte heller alltid vanliga cigaretter som roks, utan ratt ofta kanner man lukten av marijuana. Inte trodde jag att jag nagonsin i mitt liv skulle lara mig att kanna igen den doften..
 
Har ocksa sett sma barn utomhus pa kvallen iforda endast t-shirt och shorts och nu har det varit ca 12 grader ute om kvallarna. 
 
Det gor ont att se att det finns sa manga barn som inte har foraldrar som bryr sig eller som tar hand om dem ordentligt.
 
Ibland undrar jag vad det ar for varld vi lever i.
 
Om de rika vore lite mindre rika och de fattiga lite mindre fattiga..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela