La Aventura Grande

Halsfluss

Publicerad 2013-01-22 14:49:04 i Argentina

Nog för att det var skönt att komma hem efter semestern men tyvärr blev inte helgen riktigt så avkopplande och vilsam som jag skulle önskat. När vi klev av bussen efter 20 timmar hade halsen börjat värka. Ännu värre blev det på lördagen när jag till slut knappt kunde varken prata eller svälja. På söndagen var det bara att ge sig av till sjukhuset för att konstatera att jag har halsfluss.
 
Detta är en sjukdom som jag hittills i livet har varit skonad från men nu var det tydligen dags. Idag, efter några dagar med antibiotika och värktabletter känns det betydligt bättre men helt borta är det inte. Blir att stanna hemma och kurera sig några dagar till tror jag, för inte känns det som en bra idé att sticka iväg och jobba med massa barn när man är sjuk. Inte heller eftersom jobbet nu på sommaren innebär att man åker iväg till en park med pool för att bada. Lite tråkigt är det ju att det skulle hände just nu med så lite tid kvar. Nästa vecka är sista veckan som Saltvolontär. Tänk att fem månader kan gå så otroligt fort!
 
Egentligen var det ju även tänkt att det var nu jag skulle åka hem, men för den som har missat det så har jag tagit beslutet att stanna kvar tre månader till, alltså till den 1 maj. I februari ska jag plugga språket och efter det får vi se vad som händer.
 
Just nu är det bara det "lilla" problemet visum som ska fixas. Har en tid på den argentinska migrationsmyndigheten nästa fredag och tills dess är det en hel bunt med papper som måste fixas. Belastningsregistret från Sverige har i alla fall kommit, för första gången kom posten fram fort! Idag ska jag även försöka med att gå till polisen här och få ett liknande papper fast från detta land. Sedan är det bara lite boendepapper och sådant som behöver fixas och sen är det bara att hoppas på att de låter mig stanna tre månader till... Si dios quiere som man säger här. Om Gud vill.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela