La Aventura Grande

Día de los reyes och semestervibbar!

Publicerad 2013-01-04 21:20:07 i Argentina

Efter en kort arbetsvecka på tre dagar är det i morgon dags för att ta semester och åka norrut till Salta för att hälsa på våra andra två saltvolontärer Malin och Joakim. Det har gått mer än 3 månader sedan vi såg varandra sist och det ska bli kul att få höra vad de har hittat på under sin volontärperiod!Vi blir nog borta ca 1½-2 veckor så om ni inte hör något från mig under denna perioden är det därför, bli inte oroliga! ;) När jag kommer hem har jag förmodligen ännu mer trevliga saker att berätta. Den som väntar på något gott..
 
Trots kortveckan på jobbet är jag galet trött och kroppen värker lite grann. Det har varit mycket bordsbärande och annan fysiskaktivitet på jobbet, så vi har minsann inte legat på latsidan.
 
Den 6 januari firar man här i argentina precis som i spanien Día de los reyes magos, alltså, de visemännens dag. På denna dagen får barnen presenter till minne av de gåvor som De tre visemännen kom med till Jesus. Förskolan har samlat in begagnade/skänkta leksaker och idag var det dags att sortera dem och dela ut dem. Ett lite lättartat kaos men när det slutligen var gjort och man såg barnens glada ansikten så var det allt värt det. Att dessutom ha tanken i bakhuvudet om att det var sista dagen innan semestern gjorde saken lite lättare med ;)
 
Här väntar jag på bussen varje morgon.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2013-01-05 11:04:33

Fyfan, ser att du lider.
Här kräksnöar det och ligger strax under nollan.
Fina fina fina du, jag saknar dig systra mi!
<3

Svar: Jag saknar dig med alskade syster! <3
Erika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela