La Aventura Grande

Med lite mer spänning i vardagen

Publicerad 2012-09-17 23:24:00 i Argentina

I lördags när vi var ute på ön fick vi i uppgift att gräva ner pinnar runt nyplanterade träd och sedan fästa en duk runt om för att skydda träden från vatten och blåst.
Till vår hjälp hade vi en machete som fick fungera som spade. Man tar vad man haver!
Lite kul var det allt att gå loss med en machete! Men det kändes väl inte som helt rätt redskap i sammanhanget och framför allt inte när det sprang runt barn några meter ifrån oss..
 
Från början var det sagt att vi skulle börjat på förskolan idag men det blev ändrat till imorgon.
 
Idag har vi därför klättrat upp på taket och målat husfasad på ett av husen här på gården, för att vara exakt.
Vet inte hur säkert det vara att stå på detta taket egentligen med det gick ju bra den här gången så ingen skada skedd ;)
 

Första tjejen upp på taket.

Halvvägs
 
Så klara man kan bli när man inte är så långa ;)
 
Visst blev det skillnad? Frågan är dock hur länge det håller eftersom vi blev tillsagda att spä ut färgen med vatten för att den skulle räcka längre..
 
Förövrigt kan jag ju berätta att detta är min värdfamiljs hus och på andra sidan fönstret bor jag.
Så välkommen hem kan man säga. Tjohej!
 

Kommentarer

Postat av: Åsa Wennberg Theil

Publicerad 2012-09-18 17:01:33

Tur att de fick en händig tjej som kan det där med att måla hus! :-)
Var det så vi skulle gjort med färgen här hemma?...fniss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela