La Aventura Grande

Ny borjar aventyret!

Publicerad 2012-09-06 14:44:00 i Argentina

Jag ar har. Jag ar verkligen har! Och har ska jag visst vara i fem manader, det ar fortfarande lite obegripligt.
Denna veckan har vi en introduktionsvecka tillsammans i Pacheco (dar jag bor) och Buenos Aires, innan Malin och Joakim aker ivag till Salta dar de ska jobba. Lovisa landar imorgon, det ska bli kul att ses igen!
 
Forsta dagen akte vi in till Buenos Aires och Kayla visade oss Plaza de Mayo, Casa Rosada och vi gick i de gamla delarna av Buenos Aires som heter San Telmo. Buenos Aires ar forovrigt en enorm stad! Sjalva staden med omnejd har ca 10-12 miljoner invanare, alltsa mer an hela Sverige!
 
Jag har inget internet i huset dar jag bor sa just nu lanar jag datorn pa organisationens kontor (som ligger pa samma stalle dar jag bor).
 
Jag bor i en familj dar de endast pratar spanska. Det ar lite frusrerande nar man inte forstar varandra, men spraket borjar latsna nu sa det blir nog alldeles utmarkt sa smaningom! Min vardmamma Sonia ar jattegullig! I detta hus bor aven hennes man och tva av hennes barnbarn, Kevin och Leo. Tva supersota ungar som verkligen forsoker kommunicera med mig pa alla satt! :)
 
Jag tror fortfarande att jag drommer. Jag tror hogst att jag ska vara har nagra veckor, inte manader. Haha!
 
Ja, nu vet ni att jag lever :)
 
Mil besos,
Erika
 

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2012-09-06 17:25:04

Hej gumman! Skönt att höra att du trivs. Glöm inte att SMSa varje dag :)
/Pappa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela