La Aventura Grande

Första förkylningen, check!

Publicerad 2012-09-26 00:52:00 i Argentina

Helgen har var väldigt lugn för våran del. Kanske inte helt frivilligt.. 
 
I fredags kväll började nämligen halsontet komma och sen vaknade vi upp lördag morgon och mådde inte helt fantasiskt. Förkyldningen var ett faktum.
Kombinationen med väder som växlar väldigt mycket från varmt till kallt, att inte husen är uppvärmda som vi är vana vid i Sverige och att man umgås med massa barn hela dagarna kanske inte är det ultimata för att undvika sjukdom.
 
Det är oerhört svårt att klä sig!
Imorse tyckte vi ändå att vi tog rejält med kläder på oss. Jag hade underställ + fyra lager till på överkroppen, halsduk, mössa och vantar, men frös ändå efter några timmar på förskolan!
Tur är väl att vi går mot varmare tider tillskillnad från hemma i Sverige..
 
Jag tog mig trots halsont ut till ön i lördags, vi höll inte på lika länge den här gången så det var helt okej. Jag fick alltså öva mig på att klara mig själv utan Lovisa. Det kändes lite "läskigt" på morgonen men det hela gick väldigt bra! Jag tog rätt buss, hittade rätt hållplats att kliva av vid och klev av på rätt ställe från båten.
 
För att komma till ön behöver man åka buss härifrån Pacheco till Tigre för att därifrån åka ut med båten till ön. 
 
Om jag inte har sagt det innan så är trafiken här heeelt galen! Några exempel:
På ett ställe på vägen dit kör man över en bro som är ganska smal och därför bara kan ta en riktining i taget. Dock finns ju inga trafikljus eller liknande så bilarna från ena håller kör och sedan när den som står först i kön från andra hållet tycker att det är dennes tur, börjar han bara köra och då står två bilar mitt emot varandra och så får man se vem som till slut börjar backa, är det inte fantastiskt så säg?
Byta filer och köra lite huller om buller är också populärt! På vägen tillbaka till Pacheco höll en lite mindre lastbil på att bli nermejad av våran buss, tror vi var ungefär 1 cm ifrån eller så..
 
 
Jag har tänk att jag ska ta mer bilder på Kairos där vi bor men det har ännu inte blivit av.
I trädgården har vi många djur, kaninungarna har ni ju redan sett men nu vill jag presentera två andra boende här: ankorna! 
Förutom dessa finns även kycklingar, en tupp, en höna och två får. Dessa har jag dock inte heller någon bild av ännu. Men den som väntar på något gott.. ;)
 
Idag var en ganska jobbig dag på förskolan, men det tar jag någon annan gång. Eventuellt.
Besitos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela