La Aventura Grande

¡Feliz primavera!

Publicerad 2012-09-22 04:08:00 i Argentina

Idag börjar våren här i Argentina och det har vi firat på förskolan. Comienza la primavera.
Hela veckan har vi tillverkat blommor och klippt och klistrat för att göra "hårband" och smycka väggarna med. Jag tror säkert jag och Lovisa har klippt över 150 blommor under veckans gång!  
 
När hårbanden var fästa runt allas huvuden gick vi in i matsalen och dansade. I matsalen finns även en scen och där fick de gå upp och bli fotade i sina klasser. Söta, söta barn.
För det mesta, när de inte bråkar och skriker det vill säga.. ;)
 
När vi kom hem från förskolan idag mötte vi Sonia (min värdmamma) och Alfredo (ägare av Kairos, där vi bor). Vi blev bjudna på mate och pratade i säkert en timme.
Efter det gick vi och hälsade på kaninbebisarna och tog med dem in till vårat rum en stund.
Det är otroligt mysigt att gosa med fyra kaninbebisar samtidigt! Totalt är de sex stycken så jag vet allt vad jag kommer vara sysselsatt med på kvällarna sen när Lovisa har flyttat! ;)
 
 
 
Puss
 
Första veckan på förskolan är nu avslutad och jag kan säga att jag har varit grymt trött på eftermiddagarna och kvällarna när vi har kommit hem! Igårkväll var jag så trött så jag skrattade åt allt och inget, och mitt i detta skulle vi bära ett kylskåp till vår lägenhet, ojojoj.. 
Men det gick och kul hade vi ju minsann! xD 
Många nya intryck, massa spanska och högljudda barn! Men alla som jobbar här är jättetrevliga så jag tror att det kommer bli jättebra att vara här!
 
Imorn åker vi ut till ön igen, tror att vi kommer få gå loss med machete ytterliggare en gång.. ^^
 
Over and out,
besos y abrazos.

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2012-09-22 16:13:32

Ta det försiktigt med stegar och machetes. Tänk på att du är långt hemifrån.

/Oroliga pappan

Svar: Absolut papi, du kan vara alldeles lugn! ;)
Erika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela