La Aventura Grande

En vecka senare

Publicerad 2012-09-10 15:52:00 i Argentina

En vecka har redan gått och vi har hunnit med massor!
 
Denna introduktionsveckan har inneburit en hel del turistande inne i B.A. Härom dagen fick vi en rundtur på Teatro Colón och igår var vi på ett ställe i San Isidro där det dansades folklore, folkdans. 
 
Det var en jättefin och solig dag och det var jättemysigt att sitta på utomhus caféet där och lyssna på musiken och se alla som dansade. Vi fick faktiskt lära oss grundstegen också, för att vara första gången gick det väl helt okej och det var otroligt roligt att få dansa! Det var ett tag sedan sist. 
 
 
Vi har även druckit mate, en teliknande dryck men mycket beskare än te. Att enbart kalla det för en dryck som vilken som helst skulle nog inte godkännas här, här är mate lika självklart som grädde på en gräddtårta, eller nått. Det är ett sätt att umgås på. Det finns en speciell "cermoni" bakom det och det serveras på ett visst sätt. man häller "tebladen/örterna" i en typ av mugg. Sedan häller man på varmt vatten och detta dricks med hjälp av ett stålsugrör. När man är färdig ger man tillbaka matemuggen till den som serverar, denna fyller sedan på med mer vatten och muggen skickas runt.
Personligen tyckter jag att mate är ganska gott, helt okej i alla fall och det är väl tur det för det kommer nog drickas mycket under tiden här.
 
Nu tror jag inte att jag drömmer längre, dock tror jag nog fortfarande att jag bara är här på några veckors semester.. När jag på riktigt inser att jag ska vara här tills februari  är det ingen som vet.
Kanske först när jag sitter på planet hem? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela