La Aventura Grande

Så som det är just nu

Publicerad 2012-10-30 23:55:00 i Argentina

Barn är söta, det måste jag bara säga.
 
Idag på förskolan var det en kille som sa till mig: Seño, seño, sabes? Aarón tiene novia, tiene una novia!
Alltså: Fröken, fröken vet du? Aarón har en flickvän, han har en flickvän! Ska kanske tilläggas att dessa killar är tre år gamla.. De verkade dessutom tycka att det var väldigt, väldigt konstigt att jag som är så många år äldre inte har någon pojkvän. Haha! Härrom dagen var det två andra barn som pussades med varandra. Det ska börjas tydligen börjas tidigt..
 
Förra veckan hade vi väldigt varmt och fantasiskt väder. I fredags var vi på utflykt med förskolan till en park vid floden. Det var mysigt och ja, axlarna var trots solskydd faktiskt lite rosa när jag kom hem. Så det där med att folk klagar på kylan har jag väldigt svårt att förstå, det är ju jättevarmt! ;)
Regn har vi dock också haft mycket av. Igår var jag ute och sprang och mitt i allt började det bara vräka ner, nu ett dygn senare är kläderna fortfarande inte torra! Men jag var lika glad för det, det var så varmt ute så det var mest mysigt på något vis. Jag gillar regn när man inte behöver frysa.
 
Lördagen spenderade vi på ön och sedan på kvällen var vi på en musik och dansföreställning i en "systerkyrka" till den Lovisa jobbar i. Riktigt trevligt, det finns så många fantastiska människor här, alla är så välkomnande! Det är något som är en stor skillnad mellan landet där hemma och här. Så när ni läser detta kan ni ju ta er en funderare.. ;)
 
Jag har nog allt varit lite down i helgen. Vet inte egentligen varför för det har inte egentligen hänt något särskilt. Det är väl bara så att det är mycket att tänka på och ta in och jag börjar sakna alla där hemma. En viss ensamhet om kvällarna som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera än. Det har ju aldrig riktigt varit min grej, kanske är det dags att lära sig.. Jag får ge mig ut på kompisjakt! helt enkelt! Frågan är var man gör det.. Hm.. tåls att tänka på. Jag återkommer när jag kommit på en lösning! ^^
 
Jag har ändå ett leende på läpparna oftast.. ;)
 
Jo förresten så kan jag ju även berätta att jag denna veckan var tvungen att fixa min sista dos med Twinrixvaccin, jag tyckte ju det kändes mer än krångligt och har skjutit på det så långt det har gått att göra det. Det visade sig dock gå hur enkelt som helst. Jag gick in på ett apotek, frågade om de hade vaccinet, köpte vaccinet och fick det insprutat på plats. Oerhört smidigt! Billigare än hemma var det ju förstås också.
 
Sedan kan man ju dock fundera över det där med lättillgängligheten för mediciner och sådär.. Det kanske inte alltid är så bra i alla lägen. Nu är jag dock vaccinerad och skyddad mot hepatit a och b i minst 10 år framöver, tjohej!

Kommentarer

Postat av: Sofia Svensson

Publicerad 2012-11-01 13:16:44

Hejsan Erika!
Kul att besöka din blogg för att få en liten inblick i hur du har det. Jag känner Lovisa sedan jag jobbat och pluggat i Umeå :)
Nu jobbar jag på EFS Västsverige, är Roberts efterträdare. Tänkte höra med dig om jag kan länka till din blogg på vår Facebook-sida och även hemsida? Eller om du hellre skriver en hälsning till EFSare och Saltare här ute i Väst :)
Ha det gott och all välsignelse i det du står i!

Svar: Hej! Jo men det ar inga problem att du lankar den pa hemsidan eller fb!
Tack sa mycket :)
Erika

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-11-01 18:26:40

Så bra, då ska jag göra det! :)

Postat av: Mikael

Publicerad 2012-11-05 15:03:35

Leendet ser lite stelt ut tycker jag :)

För att minska din hemlängtan kan jag meddela att vi har haft regn och ett riktigt skitväder här hemma de senaste 2,5 månaderna, och nu börjar det bli kallt också.


Kram,
Papi

Svar: Ja det var väl inte en helt seriös min kanske..
Kyla? Vad är det? Här är det ju huuuuuuur varmt som helst! ;)
Erika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela