La Aventura Grande

Ny familj

Publicerad 2012-10-04 18:50:10 i Argentina

Har lunchrast och tankte att jag lika garna kan passa pa att lana en dator.
 
Igar var forsta riktigt eftermiddag/kvallen med familjen och det kandes faktiskt valdigt bra!
Smakillarna Leo och Kevin, 5 och 8 ar gamla ar hur sota som helst! Kramiga som bara den, helt plotsligt har jag visst fatt tva lillebroder till. Vad fint! :)
 
Hittills idag har jag varit i en barngrupp pa morgonen. Pa grund av att en larare var sen borjade vi med att vara 35 barn i 3-4 ars aldern pa en larare och jag, det ni! Tur att det "bara" var frukost och inte lek som gallde! Nar lararen kom foljde jag med barnen till deras klassrum.
 
Pa torsdagar har barnen engelska med en larare och man kan ju tycka att om man borjar sa tidigt med ett sprak borde man lara sig det ganska bra. Men de i var egen alder kan knappt saga mer an "Hello, how are you?". Och varfor ar det sa, ja nar lararen de har i engelska knappt kan uttala sakerna sjalv sa finns ju en viss svarighet att lara sig.. Idag skulle barnen mala nagar djur och skriva namnen pa dem.  Lararen bad mig uttala det pa engelska eftersom hon visste att jag kan det. Med andra ord har jag agerat bade forskolelarare, engelskalarare och bambatant hittills idag. Haha!

Det ar en mycket fin dag sa jag langtar tills jag far komma hem och satta mig ute i solen en stund.
Erika
 

Kommentarer

Postat av: David och Mormor

Publicerad 2012-10-11 20:49:56

Hej!

Jag och mormor har läst din blogg lite och tycker det är kul att du har det bra och verkar trivas. Bra att du lever livet och har lite roliga äventyr. Ha det så bra! Fortsätt blogga!

Svar: Ah, kul att ni kollar! Halsa mormor sa mycket ocksa sa ar du bussig! :)
Erika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela