La Aventura Grande

Födelsedag på andra sidan atlanten

Publicerad 2012-10-08 23:44:44 i Argentina

Tiden går fort oktober är redan här och i lördags var det visst en viss tjej som fyllde tjugo! Så helt plötsligt är man visst inte tonåring längre.
 
Vi spenderade delar av lördagen på ön och jobbade, där sjöng de även födelsedagssången för mig, fint av dem tycker jag. När jag och Lovisa stod och väntade på båten för att komma tillbaka till Tigre fick jag även höra alla svenska versioner + den engelska och en till på spanska så grattad blev jag minsann! :) Tack min fina vän!
 
Här jobbar vi på lördagar, lite lerigt pga av det senaste regnet..
 
 
Två glada tjejer väntandes på båten tillbaka
 
På eftermiddagen gick vi till en dansskola och dansade reggeaton, det var väldigt kul men ett oerhört högt tempo! Lovisa stannade kvar och dansade salsa också, men jag tog mig hem för att kunna prata med mami och papi en liten stund, det skulle ha känts ganska konstigt att inte ens säga hej på sin egen födelsedag så de fick allt ta att jag ringde så sent. höhö..
 
När Lovisa kom hem blev det sen middag och Lovisa gjorde en kladdkaka för att fira mig, nomnom! Bra avslut på en bra dag!
 
 
Igår var det tänkt att vi skulle lyssna på när Guilles band skulle spela, men det blev inställt pga vädret (det regnade på morgonen..) Det var lite synd tycker jag men vi tog oss istället hem till honom där han jammade med sin kompis. Jag tyckte det var roligt, lite som att vara tillbaka på folkis igen, där man alltid hörde någon spela på något. Kanske är det ändå ett till år på folkis som väntar sen.. Jag saknar det.
 
Imorn börjar en ny jobbvecka, upp kl 6 oh yeah. Jo just!
Något djur, troligtvis en mygga har gett mig en enormt svullen handled. Men det gör inte ont är bara lite mer gordita.. ;) Lite lustigt ser det förstås ut. Haha!
 
 
Chao!
 
 

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2012-10-12 16:33:35

Hej gumman!

Det ska bli fint väder i helgen (hos er). Hoppas ni kan göra något kul (inte bara jobb).

/Pappa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela