La Aventura Grande

Ett arbete om ursprungsbefolkning

Publicerad 2012-10-12 23:43:03 i Argentina

Veckorna går fort och idag konstaterade jag att jag nu har jobbat en månad på förskolan. Galet!
 
Dessa två veckorna ha barnen gjort ett arbete om ursprungsbefolkning/olika stammar. De har tillverkar kopiöst mycket grejer, tror inte att en förskola i Sverige skulle vara lika produktiv! Det har bland annat tillverkats halsband, ansiktsmasker, "hällristningar", hårband, skålar av trolldeg. Att mina kläder inte har mer färg och lim på sig än vad de har, när jag kommer hem från jobbet är ett under! Några småprickar här och var bara.. haha. Men vad gör väl det. I salarna på förskolan är det dock ofta färg över hela bordet, väggarna, händer och ansikten!
 
Del av utställningen
 Skålar att mala frön och blad i
 
Halsband
 
 
Del av utställningen
"Grotta med hällristningar"
 
Det här är även första veckan som jag kommit hem från jobbet utan att ha dunderhuvudvärk, det artar  sig, det artar sig! Och tur är väl det! Dock är jag fortfarande helt död när jag kommer hem och det händer ofta (läs: varje dag..) att det första jag gör när jag kommer hem är att lägga mig i sängen och vila, minst en halvtimme.. Efter vilan så tar jag ändå tag i mitt liv och går en promenad, läser, pluggar spanska eller så. Igår tog jag mig faktiskt ut och sprang! De som känner mig väl vet att det inte hör till vanligheterna, men något måste man ju sysselsätta sig med.
 
Än så länge har kvällarna känts okej, vill jag ha sällskap kan jag ju busa lite med killarna men visst känns det lite tomt att inte ha någon vän att prata med.. Ikväll kommer i vilket fall Lovisa hit så nu får jag passa på att prata svenska efter fyra dagars spanskaprat, skönt! ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela