La Aventura Grande

När det regnar så regnar det mycket!

Publicerad 2012-12-09 02:38:00 i Argentina

När det regnar här så regnar det kraftigt! Vilket vi fick uppleva i torsdags.
 
När jag slutade jobbet kl 16 kunde jag inte lämna förskolan för att det regnade så mycket och en timme senare när regnet lagt sig för en stund och det var dags att lämna förskolan möttes jag av det här:
 
Det var bara att vada i knähögt vatten för att komma över till andra sidan och sedan fortsätta vidare. Denna översvämning var dock ingenting jämfört med hur det var inne i huvudstaden. När man såg bilderna på tv trodde man inte att det var sant. Överallt var det översvämningar, folk med vatten upp till midjan, bilar och bussar som körde trots att vattnet nådde upp till minst halva fordonet.
Här kan ni själva se:
http://noqueremosinundarnos.blogspot.com.ar/2012/12/ciudad-de-buenos-aires-fuerte-diluvio.html
http://www.youtube.com/watch?v=DHFZhkpH2dc 
 
Tänk vad lite vatten kan göra, eller just det. Det var ju inte lite vatten, det var ju faktiskt mycket vatten..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela