La Aventura Grande

Juletid

Publicerad 2012-12-20 00:37:00 i Argentina

Dagarna bara flyger förbi och om mindre än en vecka är det julafton.
Jag har väldigt svårt att ta in att så är fallet för den där julkänslan infinner sig inte riktigt i 25-30 gradig värme. På förskolan klipps det julpyssel och julgranar i mängder och i affärerna ser man pynt och tomtar. I min värld hade det varit mer rimligt om det var midsommar som skulle firas. Jag saknar nog allt alla förberedelser och julbak och pyntande lite grann, men framför allt så saknar jag snön.
 
Så ge mig trettio grader kallt,
tomtar överallt
och en skog av gröna  granar.
Jag vill ha snötyngda hus,
tusentals ljus,
kulörta kulor i  drivor,
bjällerklang som ackompangemang,
på alla julens skivor.
 
I lördag på ön pyntade vi och satte fram och klädde den lilla plastgranen, det kändes mest märkligt måste jag säga. Men det finns väl en första gång för allt som det så fint heter :) Julen ska i vilket fall firas hos en kompis  och dennes familj så det blir nog alldeles utmärkt.
 
En liten gnutta julkänsla blev det dock i söndags när vi gjorde 3 sorters julgodis, kollade på Svensson, Svenssons julavsnitt och sedan tillverkade julkort och armband. Dessutom släckte vi ner och tände ett ljus, tror nog att ljuset gjorde ganska mycket för stämningen.
 
Känner ni inte julstämningen inom er? ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela