La Aventura Grande

En jul utan snö

Publicerad 2012-12-29 19:24:46 i Argentina

Julafton bjöd på 35 grader varmt med en fuktighet som för kroppen kändes som det var 50 grader. Jag kan nu förstå varför man här har själva julfirandet sent på kvällen, man orkar inte med annat i värmen!
 
Jag pratade med familjen och det visade mig snön utanför fönstret och det var väldigt svårt att ta in att det var snö hemma och hur kyla känns.. När man själv håller på att svettas ihjäl går det inte ens tänka sig hur det är att frysa, haha!
 
Julen passerade i alla fall fint. Intressant att se hur man firar på andra platser, för det var verkligen inte likt julfirandet hemma. Mer som att fira nyår, en sen middag och skål och fyrverkerier vid 12-slaget.
 
Denna veckan blev det bara tre dagars jobb, om än intensivt eftersom barnens mappar med alla arbeten de gjort under året skulle fixas färdigt. Papprena skulle inte bara sorteras utan dessutom skulle det skrivas en titel på varje papper.. En klass - 30 barn, ja jag missänker att ni själva förstår att det var ganska mycket att göra. ;) 
 
Nästa vecka blir också en kortvecka. Nu börjar sommaraktiviteter istället för förskola och vi får väl se vad det bjuder på och om en vecka tar jag och Lovisa ca två veckors semester för att åka och hälsa på de två andra Salt-volontärerna i Salta. Ska bli intressant att se en annan del av Argentina och inte bara storstaden!  
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-12-31 13:50:13

Ha det så gott på er välförtjänta semester!! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela