La Aventura Grande

Alla dessa avsked..

Publicerad 2012-08-19 22:37:00 i Allmänt

Var på gudstjänsten i Furulundskyrkan idag och insåg att det förmodligen var sista gången jag var där innan jag åker iväg. Vilket då innebär att jag inte kommer vara där förän om ett halvår igen. Det blev många hejdå:n och lyckönskningar.
Och jag slogs av tanken att varje gång jag har träffat folk den här veckan så har det varit sista gången på väldigt länge. Det är ju lite deppigt..

När jag bodde på Tjörn kunde jag i alla fall åka hem vissa helger och hälsa på, så kommer det inte att vara nu. Om exakt två veckor går tåget upp till Arlanda och tidigt måndag morgon den 3 september avgår flyget. Då är det fem månader tills jag åter står på svensk mark.

Nu är det två veckor tills jag åker. Imorn bär det av till Härnösand för en veckas kurs på Sida. Sedan är jag hemma fem dagar och sen åker jag. Tiden går så fruktansvärt fort!
När sommaren började kändes det som en hel evighet tills man skulle åka. Först var det några lediga veckor och sen sex veckors jobb och sedan afrikaresan. Men nu är afrikaresan förbi och om två veckor är jag på väg.

Det är lite svårt att ta in att jag åker så snart och att jag ska vara borta så länge. Jag ser ju verkligen fram emot att resa men jag kommer sakna alla fina här hemma så fruktanvärt mycket!
Kärlek till er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela