La Aventura Grande

Sida Partnership Forum

Publicerad 2012-08-21 21:12:06 i Förberedelser

Är nu på Sida Partnership Forum i Härnösand.

Här är vi ca 70 unga vuxna (som det så fint heter) som under en veckas tid går en praktikantkurs inför våra kommande praktik/volontärresor. Här kan man läsa mer om den.

Tillsammans täcker vi många, många länder! Vi kommer från massa olika organisationer och det är väldigt spännande att höra var folk ska och vad de ska göra! Det är mycken Afrika, Indien och Latin Amerika, men det finns även dem som ska till Moldavien eller Palestina. 

Efter en dag är hjärnan fullproppad med info och jag undrar då hur veckan ska sluta. Haha! Nej då, det är nog ingen fara. Det är väldigt intressanta ämnen som behandlas och diskuteras.
Jag är dock inte van vid att sitta i "skolbänken" sex timmar om dagen så det är en liten omställning kan man säga. Man får väl försöka lägga sig i tid så man vaknar utvilad.

Idag har vi bland annat sett på en film om konflikten i Valladolid och diskuterat denna utifrån vad vi tyckte den kunde ha för relevans med idag och dit vi ska.
Imorgon är det dags att behandla ämnena: Fred, konflikt och utveckling, demokrati, mänskligarättigheter och Human Rights Based Approach.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela