La Aventura Grande

På svensk mark

Publicerad 2012-08-16 12:24:00 i Allmänt

Hemma i Sverige igen. Oj vilka fantastiska veckor det har varit!

Vi har upplevt så mycket så jag vet inte ens vart jag ska börja att berätta.

Men i korta drag så har vi:
träffat massor av fantastiska människor, varit ute i byar mitt ute i ingenstans, fått ett välkomnande utöver det vanliga, varit på barnhem, sjukhus, kvinnoseminarie, safari, utforskat Iringa stad, åkt jeep på vägar som inte riktigt är som dem hemma - utan bälten, fått vänner, sytt upp kläder, invigt den kyrka som vi i Furulund varit med och sponsrat, träffat biskopen och hans fru, träffat A-P:s första TEE-klass. Och massor av annat.



Den så kallade bron - som vi faktiskt körde över!


Välkomnande i byn Kimala


Invigning av kyrkan i Kidilo, alla vill vara med på kort :)


Håren har vi fått flätat


Det här var kortversionen av Tanzaniaresan, det dyker förmodligen upp lite mer detaljerade inlägg om några dagar men just nu behövs lite tid för att sortera alla tankar och tänka ut vad som ska berättas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika

Jag är tillbaka i staden där äventyret en gång började. Denna gången på egen regi och med målet att studera och utveckla min spanska, men även uppleva kulturen och utforska denna gigantiska stad som Buenos Aires ändå är. Välkommen att följa med på ett nytt äventyr!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela